Zrealizowane
Podpisana ze Skarbem Państwa umowa reguluje nie tylko źródła finansowania inwestycji modernizacyjnych na katowicko-krakowskim odcinku A4, ale również m.in. harmonogram prac, które miały i mają być wykonane. W ten sposób, w pierwszych latach po uzyskaniu koncesji, koncesjonariusz, jako nowy zarządca drogi zobligowany został do sfinansowania ze środków własnych i kredytu pomostowego Etapu I prac. W jego zakres wchodziło wybudowanie m.in.
- Obwodu Utrzymania Autostrady,
- sieci łączności autostradowej (magistrali o długości 60 km, pozwalającej na utrzymanie stałej łączności z punktami alarmowymi, czyli kolumnami SOS, obsługę telefoniczną obiektów autostradowych, nadzór i zarządzanie autostradą),
- czterech Miejsc Obsługi Podróżnych,
- dwóch Placów Poboru Opłat: w Mysłowicach i Balicach.
W 2003 roku rozpoczęto kolejny etap programu inwestycyjnego. W ramach tego etapu do końca 2009 r. zrealizowano m.in. takie prace, jak:
- remont 61 km jezdni autostrady,
- modernizacja 31 obiektów mostowych,
- budowa 15 przejazdów awaryjnych,
- budowa ok. 10 km ekranów akustycznych,
- budowa systemu stacji meteorologicznych wraz z elektronicznymi tablicami informacyjnymi,
- budowa posterunku policji autostradowej.
W latach 2010 - 2012 zrealizowano następujące inwestycje:
- remont 22 obiektów mostowych,
- budowa 800 m ekranu akustycznego w Jaworznie,
- modernizacja systemu odwodnienia autostrady w Balicach,
- poszerzenie Placu Poboru Opłat w Mysłowicach o 2 dodatkowe bramki dla każdego kierunku ruchu.
W roku 2013 (29 mln zł)
- poszerzono Plac Poboru Opłat w Balicach o 2 dodatkowe bramki dla każdego kierunku ruchu,
- wybudowano 1,6 km ekranów akustycznych (Trzebinia, Krzeszowice, Liszki),
- realizowano kontrakt dotyczący wymiany urządzeń poboru opłat.
W roku 2014 (41 mln zł)
- kontynuowano prace związane z wymianą urządzeń poboru opłat,
- modernizowano odwodnienie autostrady w woj. śląskim,
- rozpoczęto budowę kolejnych ekranów akustycznych na terenie woj. małopolskiego.
W roku 2015 (18,7 mln zł)
- kontynuowano prace związane z wymianą urządzeń poboru opłat,
- rozpoczeto przebudowę węzła Mysłowice i rozbudowę węzła Rudno,
- kontynuowano prace związane z modrenizacją odwodnienia autostrady,
- rozpoczęto budowę kolejnych ekranów akustycznych na terenie woj. śląskiego i małopolskiego.
W roku 2016 (37 mln zł)
- zakończono prace związane z wymianą urządzeń poboru opłat,
- zakończono przebudowę węzła Mysłowice,
- wymieniono nawierzchnię jezdni na odcinkach o łącznej długości 24 km,
- kontynuowano rozbudowę węzła Rudno,
- kontynuowano prace związane z modernizacją odwodnienia autostrady.
W roku 2017 (43,9 mln zł)
- zakończono rozbudowę węzła Rudno,
- zakończono wymianę urządzeń poboru opłat wraz z uruchomieniem elektronicznego poboru opłat A4Go,
- modernizowano odwodnienie w województwie śląskim,
- wybudowno kolejne ekrany akustyczne.
W roku 2018 (31 mln zł)
- modernizowano odwodnienie w województwie śląskim,
- wybudowno kolejne ekrany akustyczne,
- remontowano jeden z obiektów mostowych,
- remontowano przepusty.
W roku 2019 (32,5 mln zł)
- modernizowano odwodnienie autostrady,
- remontowano obiekty mostowe,
- realizowano prace związane z rozowjem systemu poboru opłat.
W roku 2020 (41,4 mln zł)
- modernizowano odwodnienie,
- realizowano prace związane z rozwojem systemu poboru opłat,
- dokonywano korekty rozwiązań drogowych na placach poboru opłat,
- remontowano przepusty,
- remontowano obiekty mostowe.
W roku 2021 (45,4 mln zł)
- modernizowano odwodnienie,
- realizowano prace związane z rozwojem systemu poboru opłat,
- dokonywano korekty rozwiązań drogowych na placach poboru opłat,
- remontowano przepusty.
W roku 2022 (70 mln zł)
- modernizowano odwodnienie,
- realizowano prace związane z rozwojem systemu poboru opłat,
- remontowano przepusty,
- wymieniono bariery i ogrodzenie autostrady.
W roku 2023 (80,5 mln zł)
- modernizowano odwodnienie,
- wymieniono bariery,
- realizowano prace związane z rozwojem systemu poboru opłat,
- remontowano przepusty,
- wymieniono ogrodzenie autostrady.