A4 KATOWICE-KRAKÓW - DRUGI ETAP WYMIANY NAWIERZCHNI AUTOSTRADY
Podział inwestycji na etapy, prowadzenie robót na krótkich odcinkach, zachowane dwa pasy ruchu w każdym kierunku – drugi etap remontu koncesyjnego odcinka autostrady A4 będzie, podobnie jak ubiegłoroczny, przyjazny dla kierowców. Pierwsze prace rozpoczną się w godzinach wieczornych 19 marca, na czterokilometrowym odcinku jezdni w kierunku Katowic, pomiędzy węzłem Rudno a węzłem Chrzanów.
19 marca w godzinach wieczornych rozpoczną się prace przygotowawcze w ramach drugiego etapu wymiany nawierzchni autostrady A4 Katowice-Kraków. W pierwszym etapie, w 2016 roku, wykonano roboty na odcinkach jezdni o łącznej długości 24 km. Do zrealizowania w 2017 roku pozostała wymiana nawierzchni na odcinkach o łącznej długości 36 km.
W pierwszej kolejności prace prowadzone będą na jezdni w kierunku Katowic, na czterokilometrowym odcinku pomiędzy Węzłem Rudno a Węzłem Chrzanów (od km 380 do km 376).
W związku z planowanymi zmianami w organizacji ruchu od godzin wieczornych 19 marca do godzin porannych 22 marca na obu jezdniach pojawiać się będą lokalne zwężenia do jednego pasa ruchu na krótkich odcinkach drogi.
– Kontynuując wymianę nawierzchni autostrady A4 Katowice-Kraków, zastosujemy organizację ruchu, która, jak mogli przekonać się użytkownicy koncesyjnego odcinka A4, bardzo dobrze sprawdziła się
w pierwszym etapie remontu. Prace prowadziliśmy i w dalszym ciągu będziemy prowadzić tak, aby zminimalizować uciążliwości i zachować dwa pasy ruchu w każdym kierunku przez cały czas trwania robót. Wyjątek od tej reguły będą stanowić okresy związane z montażem lub demontażem stalowych barier bezpieczeństwa rozdzielających przeciwne kierunki, co staramy się przeprowadzać sprawnie,
w godzinach wieczornych i nocnych, kiedy ruch jest mniejszy – mówi Rafał Czechowski, rzecznik prasowy Stalexport Autostrada Małopolska.
Podczas gdy na jezdni w kierunku Katowic jeden pas ruchu będzie remontowany, drugi będzie przejezdny. Na jezdni do Krakowa będą dwa pasy ruchu w kierunku Krakowa i jeden pas w kierunku Katowic. Podobna organizacja ruchu ma obowiązywać na pozostałych remontowanych odcinkach jezdni. Na długości remontowanego odcinka wprowadzone zostanie ograniczenie prędkości do 80 km/h.
Remont nawierzchni jezdni pomiędzy Węzłem Rudno a Węzłem Chrzanów zakończy się ok. 27 kwietnia br.
W następnym etapie rozpocznie się wymiana nawierzchni na odcinku pomiędzy węzłami Rudno i Balice na jezdni w kierunku Krakowa (od km 380 do km386). O kolejnych etapach remontu koncesjonariusz będzie sukcesywnie informował za pośrednictwem stron: www.ia4.pl, www.autostrada-a4.pl, twittera (@A4KatKra) i facebooka (a4katowicekrakow).
Zakończenie wymiany nawierzchni zaplanowano na listopad 2017 roku.
###
Informacje o SAM S.A.
Stalexport Autostrada Małopolska S.A. zarządza 60-kilometrowym odcinkiem autostrady A4 pomiędzy Katowicami a Krakowem. Jest to pierwsza pełnowartościowa tego typu droga w Polsce, wybudowana w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, jako inwestycja typu brownfield – na bazie drogi powstałej w latach 70. i 80. Stalexport Autostrada Małopolska S.A. uzyskał koncesję na jej przystosowanie do wymogów autostrady płatnej oraz eksploatację w 1997 roku. Wymagało to licznych inwestycji. Wszystkie projekty inwestycyjne, a także bieżące utrzymanie pasa drogowego finansowane są z przychodów z tytułu poboru opłat za przejazd odcinkiem koncesyjnym oraz kredytów pozyskanych z międzynarodowego konsorcjum bankowego. Projekt realizowany przez Stalexport Autostrada Małopolska S.A., w odróżnieniu od innych koncesji na zarządzanie autostradami płatnymi, nie obciąża Skarbu Państwa żadnymi zobowiązaniami. Spółka nie korzysta z żadnych dotacji, czy też gwarancji Skarbu Państwa.
Dodatkowych informacji udzieli:
Rafał Czechowski
Rzecznik Prasowy SAM S.A.
e-mail: WYŚLIJ WIADOMOŚĆ
tel. 601 063 200