DEMONTAŻ TAŚMOCIĄGU NAD AUTOSTRADĄ A4 KATOWICE-KRAKÓW - ZMIANA HARMONOGRAMU PRAC
Prace rozbiórkowe taśmociągu należącego do dawnej KWK Wieczorek, biegnącego nad autostradą A4 Katowice-Kraków, potrwają do 9 marca br. Przez dwie kolejne noce – z 7 na 8 oraz z 8 na 9 marca br. między węzłem Murckowska w Katowicach a węzłem Mysłowice (343 km autostrady) obowiązywać będzie zmieniona organizacja ruchu, z zawężeniem do jednej jezdni.
Pierwszy etap demontażu nieczynnego taśmociągu zrealizowano zgodnie z planem. Zdemontowano część konstrukcji znad jezdni w kierunku Katowic. W nocy z 7 na 8 marca br. rozebrana zostanie część taśmociągu znad jezdni do Krakowa. Usunięcie zdemontowanej estakady, złożonej w pasie rozdziału autostrady, będzie miało miejsce w nocy z 8 na 9 marca br.
W związku z planowanymi pracami zaktualizowano harmonogram zmian w organizacji ruchu:
- 7 marca od godz. 21.30 do 8 marca ok. godz. 6.00 ruch w obu kierunkach na odcinku
2 km będzie się odbywał tylko na jezdni do Katowic, - 8 marca od godz. 22.00 do 9 marca ok. godz. 6.00 ruch w obu kierunkach na odcinku
2 km będzie się odbywał tylko na jezdni do Krakowa.
9 marca ok. godz. 6.00 przywrócona zostanie stała organizacja ruchu, z dwoma pasami w każdym kierunku.
Wykonawcą robót, na zlecenie Spółki Restrukturyzacji Kopalń S.A., jest Mostostal Zabrze S.A.
###
Informacje o SAM S.A.
Stalexport Autostrada Małopolska S.A. zarządza 60-kilometrowym odcinkiem autostrady A4 pomiędzy Katowicami a Krakowem. Jest to pierwsza pełnowartościowa tego typu droga w Polsce, wybudowana w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, jako inwestycja typu brownfield – na bazie drogi powstałej w latach 70. i 80. Stalexport Autostrada Małopolska S.A. uzyskała koncesję na jej przystosowanie do wymogów autostrady płatnej oraz eksploatację w 1997 roku. Wymagało to licznych inwestycji. Wszystkie projekty inwestycyjne, a także bieżące utrzymanie pasa drogowego finansowane są z przychodów z tytułu poboru opłat za przejazd odcinkiem koncesyjnym oraz kredytów pozyskanych z międzynarodowego konsorcjum bankowego. Projekt realizowany przez Stalexport Autostrada Małopolska S.A., w odróżnieniu od innych koncesji na zarządzanie autostradami płatnymi, nie obciąża Skarbu Państwa żadnymi zobowiązaniami. Spółka nie korzysta z żadnych dotacji, czy też gwarancji Skarbu Państwa.
Dodatkowych informacji udzieli:
Rafał Czechowski
Rzecznik prasowy SAM S.A.
e-mail: [email protected]
tel. 601 063 200