DEMONTAŻ TAŚMOCIĄGU NAD AUTOSTRADĄ A4 KATOWICE-KRAKÓW - ZMIANA ORGANIZACJI RUCHU MIĘDZY WĘZŁAMI MURCKOWSKA I MYSŁOWICE
W nocy z 6 na 7 marca oraz z 7 na 8 marca br. demontowany będzie taśmociąg należący do dawnej KWK Wieczorek, biegnący nad autostradą A4 Katowice-Kraków, na 343. km. Między węzłem Murckowska w Katowicach a węzłem Mysłowice ruch w obu kierunkach poprowadzony zostanie jedną jezdnią. Dodatkowo w nocy z 6 na 7 marca planowane jest dwukrotne całkowite zatrzymanie ruchu w tym rejonie autostrady na ok. 20 minut.
Od kilku dni między 341 a 343 km autostrady A4 realizowane są prace przygotowawcze do rozbiórki nieczynnego taśmociągu. Zdegradowana konstrukcja została ustabilizowana trzema tymczasowymi podporami, które zabezpieczą proces jej rozcinania oraz stopniowego demontażu.
W związku z rozbiórką wprowadzone zostaną czasowe zmiany w organizacji ruchu:
- 6 marca od godz. 22.00 do 7 marca ok. godz. 6.00 ruch w obu kierunkach na odcinku
ok. 2 km będzie się odbywał tylko na jezdni do Krakowa, - tej samej nocy między godziną 1.00 a 3.00 ze względów bezpieczeństwa na czas rozcinana oraz podnoszenia jednej z części taśmociągu przewidziane jest dwukrotne całkowite wstrzymanie ruchu na autostradzie na ok. 20 minut,
- 7 marca od godz. 22.00 do 8 marca ok. godz. 6.00 ruch w obu kierunkach na odcinku ok. 2 km będzie się odbywał tylko na jezdni do Katowic.
8 marca ok. godz. 6.00 przywrócona zostanie dotychczasowa organizacja ruchu, z dwoma pasami
w każdym kierunku.
– Decyzję o możliwie najszybszym demontażu taśmociągu podjęliśmy wspólnie ze Spółką Restrukturyzacji Kopalń S.A. oraz Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, mając na względzie zły stan techniczny tej konstrukcji i bezpieczeństwo podróżujących naszą autostradą. Prace rozbiórkowe zaplanowaliśmy na godziny nocne, aby związane z tą operacją utrudnienia w ruchu były jak najmniej uciążliwe dla kierowców – wyjaśnia Rafał Czechowski, rzecznik prasowy Stalexportu Autostrady Małopolskiej S.A. – Osoby planujące podróż naszym odcinkiem autostrady dziś lub jutro w nocy, a zwłaszcza udających się na lotniska w Balicach czy w Pyrzowicach, prosimy o uwzględnienie zapowiadanych utrudnień w ruchu. Apelujemy także o ostrożną jazdę i zwracanie szczególnej uwagi na tymczasowe oznakowanie autostrady – dodaje.
Realizacja prac zgodnie z założonym harmonogramem uzależniona jest od warunków atmosferycznych. Wykonawcą robót, na zlecenie Spółki Restrukturyzacji Kopalń S.A., jest Mostostal Zabrze S.A.
###
Informacje o SAM S.A.
Stalexport Autostrada Małopolska S.A. zarządza 60-kilometrowym odcinkiem autostrady A4 pomiędzy Katowicami a Krakowem. Jest to pierwsza pełnowartościowa tego typu droga w Polsce, wybudowana w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, jako inwestycja typu brownfield – na bazie drogi powstałej w latach 70. i 80. Stalexport Autostrada Małopolska S.A. uzyskała koncesję na jej przystosowanie do wymogów autostrady płatnej oraz eksploatację w 1997 roku. Wymagało to licznych inwestycji. Wszystkie projekty inwestycyjne, a także bieżące utrzymanie pasa drogowego finansowane są z przychodów z tytułu poboru opłat za przejazd odcinkiem koncesyjnym oraz kredytów pozyskanych z międzynarodowego konsorcjum bankowego. Projekt realizowany przez Stalexport Autostrada Małopolska S.A., w odróżnieniu od innych koncesji na zarządzanie autostradami płatnymi, nie obciąża Skarbu Państwa żadnymi zobowiązaniami. Spółka nie korzysta z żadnych dotacji, czy też gwarancji Skarbu Państwa.
Dodatkowych informacji udzieli:
Rafał Czechowski
Rzecznik prasowy SAM S.A.
e-mail: [email protected]
tel. 601 063 200