OTWARCIE ROZBUDOWANEGO WĘZŁA MYSŁOWICE NA AUTOSTRADZIE A4 KATOWICE-KRAKÓW
Dzisiaj, tj. w czwartek 17 listopada, na autostradzie A4 Katowice-Kraków oddany został do użytku węzeł Mysłowice. Po przebudowie umożliwia on kierowcom poruszanie się we wszystkich kierunkach jazdy.
Prace budowlane na węźle Mysłowice zakończyły się we wrześniu br. Kolejnym etapem było uzyskanie niezbędnych pozwoleń i decyzji administracyjnych, warunkujących oddanie węzła do użytku w pełnym zakresie.
– Rozbudowa węzła Mysłowice to jedna z kluczowych inwestycji na naszym odcinku autostrady A4. Dzięki zmodernizowaniu węzła kierowcy mogą łatwiej i wygodniej wjechać na A4 Katowice-Kraków oraz zjechać z autostrady w każdym kierunku – mówi Rafał Czechowski, rzecznik prasowy Stalexport Autostrada Małopolska S.A.
Przed rozpoczęciem robót budowlanych węzeł Mysłowice nie zapewniał wszystkich tzw. relacji skrętnych – możliwy był zjazd z autostrady A4 z kierunku Katowic i Krakowa na ul. Obrzeżną Zachodnią jedynie w kierunku północnym – centrum Mysłowic, a także wjazd na autostradę od strony centrum Mysłowic w kierunku Katowic i Krakowa.
W ramach inwestycji po północnej stronie autostrady zostało wybudowane rondo, przebudowano istniejące łącznice Kraków-Mysłowice oraz Mysłowice-Katowice oraz wykonano nowe odcinki jezdni, zapewniające połączenie ronda z łącznicami. Po południowej stronie autostrady zostało wybudowane skrzyżowanie wyposażone w sygnalizację świetlną, pozwalające na skręt z istniejącej łącznicy Katowice-Mysłowice w stronę Mysłowic-Brzezinki. Wykonano także oświetlenie całego węzła – maszty oświetleniowe zlokalizowane są wzdłuż autostrady A4 na odcinku węzłowym, a także wzdłuż łącznic węzła oraz na ul. Obrzeżnej Zachodniej.
Stalexport Autostrada Małopolska S.A. przystąpił do rozbudowy Węzła Mysłowice w 2015 roku. Wartość inwestycji to 14,4 mln zł netto.
###
Informacje o SAM S.A.
Stalexport Autostrada Małopolska S.A. zarządza 60-kilometrowym odcinkiem autostrady A4 pomiędzy Katowicami a Krakowem. Jest to pierwsza pełnowartościowa tego typu droga w Polsce, wybudowana w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, jako inwestycja typu brownfield – na bazie drogi powstałej w latach 70. i 80. Stalexport Autostrada Małopolska S.A. uzyskał koncesję na jej przystosowanie do wymogów autostrady płatnej oraz eksploatację w 1997 roku. Wymagało to licznych inwestycji. Wszystkie projekty inwestycyjne, a także bieżące utrzymanie pasa drogowego finansowane są z przychodów z tytułu poboru opłat za przejazd odcinkiem koncesyjnym oraz kredytów pozyskanych z międzynarodowego konsorcjum bankowego. Projekt realizowany przez Stalexport Autostrada Małopolska S.A., w odróżnieniu od innych koncesji na zarządzanie autostradami płatnymi, nie obciąża Skarbu Państwa żadnymi zobowiązaniami. Spółka nie korzysta z żadnych dotacji, czy też gwarancji Skarbu Państwa.
Dodatkowych informacji udzieli:
Rafał Czechowski
Rzecznik Prasowy SAM S.A.
e-mail: WYŚLIJ WIADOMOŚĆ
tel. 601 063 200