STALEXPORT AUTOSTRADA MAŁOPOLSKA ZAMIENI BRAMKI SAMOOBSŁUGOWE NA KABINY INKASENTÓW NA PLACACH POBORU OPŁAT W MYSŁOWICACH I W BALICACH
W maju ze skrajnych, lewych bramek autostrady A4 Katowice-Kraków znikną automaty do poboru opłat. W ich miejsce zamontowane zostaną kabiny inkasentów. Pierwsze prace związane ze zmianą konfiguracji pasa samoobsługowego na pas manualny rozpoczną się już 7 maja br. na placu poboru opłat w Mysłowicach.
Bramki samoobsługowe w założeniu miały służyć zwiększeniu przepustowości placów poboru opłat na autostradzie A4 Katowice-Kraków. Przejazd przez stanowiska z obsługą inkasentów w praktyce okazał się jednak szybszy niż korzystanie z automatów do poboru opłat. Do koncesjonariusza regularnie docierały sygnały o problemach z odpowiednim użyciem karty płatniczej, wielu kierowców próbowało się z bramek samoobsługowych wycofywać, stwarzając tym samym zagrożenie dla użytkowników autostrady. Stąd decyzja o rezygnacji z automatów na rzecz zwiększenia liczby kabin inkasentów, ponieważ inkasenci mogą obsłużyć większą liczbę pojazdów.
– Kierujemy się priorytetem, jakim jest szybkość obsługi kierowców podróżujących autostradą A4 Katowice-Kraków. Dlatego, poza uruchomieniem dodatkowych stanowisk z obsługą, od połowy marca premiujemy najszybsze metody płatności – abonamenty i kartA4 – 10% rabatem. Dodatkowo przygotowujemy się do wdrożenia elektronicznego systemu poboru opłat, który będzie pod względem oszczędności czasu rozwiązaniem najbardziej zaawansowanym – mówi Rafał Czechowski, rzecznik prasowy Stalexport Autostrada Małopolska S.A.
Prace na skrajnych lewych bramkach PPO Mysłowice potrwają do 13 maja. 14 maja rozpocznie się zaplanowana na ok. 7 dni zmiana konfiguracji pasa samoobsługowego na pas manualny na placu poboru opłat w Balicach.
###
Informacje o SAM S.A.
Stalexport Autostrada Małopolska S.A. zarządza 60-kilometrowym odcinkiem autostrady A4 pomiędzy Katowicami a Krakowem. Jest to pierwsza pełnowartościowa tego typu droga w Polsce, wybudowana w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, jako inwestycja typu brownfield – na bazie drogi powstałej w latach 70. i 80. Stalexport Autostrada Małopolska S.A. uzyskał koncesję na jej przystosowanie do wymogów autostrady płatnej oraz eksploatację w 1997 roku. Wymagało to licznych inwestycji. Wszystkie projekty inwestycyjne, a także bieżące utrzymanie pasa drogowego finansowane są z przychodów z tytułu poboru opłat za przejazd odcinkiem koncesyjnym oraz kredytów pozyskanych z międzynarodowego konsorcjum bankowego. Projekt realizowany przez Stalexport Autostrada Małopolska S.A., w odróżnieniu od innych koncesji na zarządzanie autostradami płatnymi, nie obciąża Skarbu Państwa żadnymi zobowiązaniami. Spółka nie korzysta z żadnych dotacji, czy też gwarancji Skarbu Państwa.
Dodatkowych informacji udzieli:
Rafał Czechowski
Rzecznik Prasowy SAM S.A.
e-mail: WYŚLIJ WIADOMOŚĆ
tel. 601 063 200