Telefon alarmowy

+48 32 76 27 333

WYMIANA NAWIERZCHNI AUTOSTRADY ROZPOCZNIE SIĘ PO MAJÓWCE

21 04 2016 #Komunikaty prasowe

Podział inwestycji na etapy, prowadzenie robót na krótkich odcinkach, zachowanie dwóch pasów ruchu w każdym kierunku – remont koncesyjnego odcinka autostrady A4 ma być przyjazny dla kierowców. Na czas Światowych Dni Młodzieży w Krakowie prace zostaną przerwane, a ruch będzie się odbywał w normalnym trybie. 

Wymiana części nawierzchni autostrady A4 Katowice-Kraków – po ponad 10-letnim okresie eksploatacji – rozpocznie się 4 maja. W pierwszej kolejności prace prowadzone będą na jezdni w kierunku Katowic, na czterokilometrowym odcinku pomiędzy Placem Poboru Opłat w Balicach, a Węzłem Rudno (od km 386 do km 390).

– Prace zaplanowaliśmy w taki sposób, aby były one jak najmniej uciążliwe dla użytkowników naszej autostrady. Każdy z dwunastu remontowanych odcinków jezdni będzie stosunkowo krótki, a przez cały okres trwania remontu zachowamy dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Wyjątek stanowić będą krótkotrwałe (około dwudniowe) okresy związane z montażem lub demontażem stalowych barier bezpieczeństwa, rozdzielających przeciwne kierunki. Taki system organizacji prac i ruchu przetestowaliśmy, prowadząc inwestycje w 2014 i w 2015 roku. Jest to rozwiązanie optymalne z punktu widzenia płynności przejazdu – mówi Rafał Czechowski, rzecznik prasowy Stalexport Autostrada Małopolska.

Zgodnie z założeniem minimalizowania utrudnień dla kierowców, na jezdni w kierunku Katowic jeden pas ruchu będzie remontowany, drugi będzie przejezdny. Na jezdni do Krakowa będą dwa pasy ruchu w kierunku Krakowa i jeden pas w kierunku Katowic. Podobna organizacja ruchu ma obowiązywać, kiedy wykonawca robót przeniesie  się na drugą jezdnię autostrady, co zaplanowano na 11 czerwca. Na remontowanym odcinku od 4 maja wprowadzone zostanie ograniczenie prędkości do 80 km/h. 

Remont obu jezdni pomiędzy PPO Balice a Węzłem Rudno zakończy się 22 lipca br. Na czas Światowych Dni Młodzieży prace zostaną przerwane. 2 sierpnia br. rozpocznie się wymiana nawierzchni na odcinku pomiędzy węzłami Jeleń i Balin, na jezdni w kierunku Katowic. O kolejnych etapach remontu koncesjonariusz będzie sukcesywnie informował za pośrednictwem strony www.autostrada-a4.pl, twittera (@A4KatKra) i facebooka (a4katowicekrakow).

Wykonawcą wartego 40,23 mln zł kontraktu na wymianę 59,85 km ze 122 km nawierzchni autostrady A4 Katowice-Kraków jest konsorcjum spółek z grupy Pavimental. Całość prac ma się zakończyć w listopadzie 2017 roku. 

###

Informacje o SAM S.A.

Stalexport Autostrada Małopolska S.A. zarządza 60-kilometrowym odcinkiem autostrady A4 pomiędzy Katowicami a Krakowem. Jest to pierwsza pełnowartościowa tego typu droga w Polsce, wybudowana w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, jako inwestycja typu brownfield – na bazie drogi powstałej w latach 70. i 80. Stalexport Autostrada Małopolska S.A. uzyskał koncesję na jej przystosowanie do wymogów autostrady płatnej oraz eksploatację w 1997 roku. Wymagało to licznych inwestycji. Wszystkie projekty inwestycyjne, a także bieżące utrzymanie pasa drogowego finansowane są z przychodów z tytułu poboru opłat za przejazd odcinkiem koncesyjnym oraz kredytów pozyskanych z międzynarodowego konsorcjum bankowego. Projekt realizowany przez Stalexport Autostrada Małopolska S.A., w odróżnieniu od innych koncesji na zarządzanie autostradami płatnymi, nie obciąża Skarbu Państwa żadnymi zobowiązaniami. Spółka nie korzysta z żadnych dotacji, czy też gwarancji Skarbu Państwa.

Dodatkowych informacji udzieli:

Rafał Czechowski
Rzecznik Prasowy SAM S.A.
e-mail: WYŚLIJ WIADOMOŚĆ
tel. 601 063 200