WYMIANA NAWIERZCHNI JEZDNI AUTOSTRADY A4 KATOWICE-KRAKÓW POMIĘDZY PLACEM POBORU OPŁAT W MYSŁOWICACH A WĘZŁEM JELEŃ
Stalexport Autostrada Małopolska S.A. rozpoczyna remont nawierzchni A4 Katowice-Kraków pomiędzy placem poboru opłat w Mysłowicach a węzłem Jeleń. Pracom przygotowawczym zaplanowanym w nocy z 6 na 7, z 7 na 8 i z 8 na 9 kwietnia br. towarzyszyć będą okresowe, lokalne zawężenia do jednego pasa ruchu.
W związku z planowaną od 9 kwietnia do 23 maja br. wymianą nawierzchni na jezdni w kierunku Krakowa na odcinku 6 km między placem poboru opłat w Mysłowicach a węzłem Jeleń, tj. od km 352 do km 358, zmianie ulegnie organizacja ruchu na obu jezdniach autostrady A4 Katowice-Kraków. Zachowane zostaną dwa pasy ruchu w każdym kierunku, ale w czasie ustawiania tymczasowych barier stalowych w rejonie robót czynny będzie tylko jeden pas.
W nocy 6 kwietnia (piątek) od godz. 22.00 do godz. 7.00 7 kwietnia (sobota) oraz nocami od dnia 7 kwietnia (sobota) do dnia 9 kwietnia (poniedziałek), w godzinach od 19.00 do 7.00 dnia następnego, na jezdni do Katowic wystąpią lokalne zawężenia do jednego pasa na odcinku o długości ok. 500 m. Ruch będzie się odbywał z ograniczeniem prędkości do 80 km/h.
Szczegółowe informacje na temat terminów i lokalizacji zmian w organizacji ruchu są publikowane na stronie internetowej: www.ia4.pl, na twitter.com/A4KatKra oraz w Punktach Informacji Drogowej
###
Informacje o SAM S.A.
Stalexport Autostrada Małopolska S.A. zarządza 60-kilometrowym odcinkiem autostrady A4 pomiędzy Katowicami a Krakowem. Jest to pierwsza pełnowartościowa tego typu droga w Polsce, wybudowana w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, jako inwestycja typu brownfield – na bazie drogi powstałej w latach 70. i 80. Stalexport Autostrada Małopolska S.A. uzyskał koncesję na jej przystosowanie do wymogów autostrady płatnej oraz eksploatację w 1997 roku. Wymagało to licznych inwestycji. Wszystkie projekty inwestycyjne, a także bieżące utrzymanie pasa drogowego finansowane są z przychodów z tytułu poboru opłat za przejazd odcinkiem koncesyjnym oraz kredytów pozyskanych z międzynarodowego konsorcjum bankowego. Projekt realizowany przez Stalexport Autostrada Małopolska S.A., w odróżnieniu od innych koncesji na zarządzanie autostradami płatnymi, nie obciąża Skarbu Państwa żadnymi zobowiązaniami. Spółka nie korzysta z żadnych dotacji, czy też gwarancji Skarbu Państwa.
Dodatkowych informacji udzieli:
Rafał Czechowski
Rzecznik Prasowy SAM S.A.
e-mail: WYŚLIJ WIADOMOŚĆ
tel. 601 063 200