Telefon alarmowy

+48 32 76 27 333

ZMIANY W ORGANIZACJI RUCHU I CHWILOWE NOCNE ZAMKNIĘCIE BRAMEK W BALICACH W ZWIĄZKU Z MONTAŻEM KONSTRUKCJI STALOWEJ NAD JEZDNIĄ DO KATOWIC

20 11 2020 #Komunikaty prasowe

21-22 listopada br. (sobota-niedziela) na autostradzie A4 Katowice-Kraków realizowane będą prace związane z montażem drugiej części bramownicy w obrębie placu poboru opłat w Balicach. Na bramkach wprowadzona zostanie czasowa organizacja ruchu, w związku z którą część pasów będzie niedostępna dla kierowców. 22 listopada br. około godz. 2.40 nastąpi krótkotrwałe całkowite wstrzymanie ruchu na bramkach w stronę Katowic.

W czasie prowadzenia prac przygotowawczych, od godziny 21.00 21 listopada br. wyłączone z ruchu zostaną: lewy pas dojazdowy do placu poboru opłat (PPO) w Balicach (km 401) oraz 5 pasów wewnętrznych i 2 pasy zewnętrzne na PPO w kierunku Katowic. Kierowcy będą mieli do dyspozycji trzy pasy ruchu – linie nr 2, 3 i 4. Dodatkowo zamknięte zostaną dwa pasy wewnętrzne na jezdni w stronę Krakowa – nr 10 i 11.

Montaż bramownicy rozpocznie się około godziny 2:40, w niedzielę 22 listopada br. W tym czasie ruch na PPO Balice na jezdni w stronę Katowic zostanie całkowicie wstrzymany na maksymalnie 30 minut. Po zakończeniu montażu dostępne dla kierowców będą ponownie linie nr 2, 3 i 4. Przywrócenie stałej organizacji ruchu jest planowane w niedzielę 22 listopada, między godziną 4.00 a 5.00.

Na zamontowanej w ubiegłym tygodniu bramownicy i na tej montowanej 22 listopada zainstalowane zostanie oznakowanie zmiennej treści.

Szczegółowe informacje na temat terminów i lokalizacji zmian w organizacji ruchu są publikowane na stronie internetowej: www.ia4.pl, na twitter.com/A4KatKra oraz w Punktach Informacji Drogowej.

###

Informacje o SAM S.A.

Stalexport Autostrada Małopolska S.A. zarządza 60-kilometrowym odcinkiem autostrady A4 pomiędzy Katowicami a Krakowem. Jest to pierwsza pełnowartościowa tego typu droga w Polsce, wybudowana w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, jako inwestycja typu brownfield – na bazie drogi powstałej w latach 70. i 80. Stalexport Autostrada Małopolska S.A. uzyskała koncesję na jej przystosowanie do wymogów autostrady płatnej oraz eksploatację w 1997 roku. Wymagało to licznych inwestycji. Wszystkie projekty inwestycyjne, a także bieżące utrzymanie pasa drogowego finansowane są z przychodów z tytułu poboru opłat za przejazd odcinkiem koncesyjnym oraz kredytów pozyskanych z międzynarodowego konsorcjum bankowego. Projekt realizowany przez Stalexport Autostrada Małopolska S.A., w odróżnieniu od innych koncesji na zarządzanie autostradami płatnymi, nie obciąża Skarbu Państwa żadnymi zobowiązaniami. Spółka nie korzysta z żadnych dotacji, czy też gwarancji Skarbu Państwa.

Dodatkowych informacji udzieli:

Rafał Czechowski
Rzecznik prasowy SAM S.A.
e-mail: [email protected]

tel. 601 063 200