Zmiana organizacji ruchu na węźle Brzęczkowice
W czwartek 30 marca br. na węźle Brzęczkowice w Mysłowicach wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu, dotyczące zjazdu z autostrady A4 na drogę ekspresową S1.
W związku z remontem wiaduktu na węźle Brzęczkowice (km 349), zamknięty zostanie zjazd z autostrady A4 na S1 dla kierowców jadących od Krakowa w kierunku Łodzi. Objazd poprowadzony będzie autostradą w kierunku Katowic do węzła Murckowska, a następnie drogą DK86 i S86 w kierunku Sosnowca/Siewierza.
Pracom remontowym na węźle Brzęczkowice towarzyszą ponadto następujące zmiany i oznaczenia nowej organizacji ruchu:
- na jezdni w kierunku do Krakowa pod wiaduktem dwa zwężone pasy ruchu z ograniczeniem prędkości do 60 km/godz. Na łącznicy węzła relacji Łódź-Kraków (włączenie ruchu z drogi S1 na A4) ustawiony jest znak „STOP”,
- na jezdni w kierunku do Katowic pod wiaduktem dwa zwężone pasy ruchu z ograniczeniem prędkości do 60 km/godz. Na łącznicy węzła relacji Cieszyn-Katowice (włączenie ruchu z drogi S1 na A4) ustawiony jest znak „STOP”,
- na drodze S1, na jezdni w kierunku do Łodzi w rejonie wiaduktu nad A4 dwa zwężone pasy ruchu z ograniczeniem prędkości do 60 km/godz.
Zjazd z autostrady A4 na S1 zamknięty będzie do połowy maja 2023 r.
Szczegółowe informacje na temat terminów i lokalizacji zmian w organizacji ruchu są publikowane na stronie internetowej: www.ia4.pl, na twitter.com/A4KatKra oraz w Punktach Informacji Drogowej.
###
Informacje o SAM S.A.
Stalexport Autostrada Małopolska S.A. zarządza 60-kilometrowym odcinkiem autostrady A4 pomiędzy Katowicami a Krakowem. Jest to pierwsza pełnowartościowa tego typu droga w Polsce, wybudowana w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, jako inwestycja typu brownfield - na bazie drogi powstałej w latach 70. i 80. Stalexport Autostrada Małopolska S.A. uzyskała koncesję na jej przystosowanie do wymogów autostrady płatnej oraz eksploatację w 1997 roku. Wymagało to licznych inwestycji. Wszystkie projekty inwestycyjne, a także bieżące utrzymanie pasa drogowego finansowane są z przychodów z tytułu poboru opłat za przejazd odcinkiem koncesyjnym oraz kredytów pozyskanych z międzynarodowego konsorcjum bankowego. Projekt realizowany przez Stalexport Autostrada Małopolska S.A., w odróżnieniu od innych koncesji na zarządzanie autostradami płatnymi, nie obciąża Skarbu Państwa żadnymi zobowiązaniami. Spółka nie korzysta z żadnych dotacji, czy też gwarancji Skarbu Państwa.
Dodatkowych informacji udzieli:
Rafał Czechowski
Rzecznik prasowy SAM S.A.
e-mail: WYŚLIJ WIADOMOŚĆ
tel. 601 063 200