Telefon alarmowy

+48 32 76 27 333

Zmiana organizacji ruchu na węźle Brzęczkowice

18 05 2023 #Komunikaty prasowe

W poniedziałek 22 maja br. na węźle Brzęczkowice w Mysłowicach zostaną wprowadzone nowe zmiany w organizacji ruchu, związane z remontem wiaduktu i nawierzchni węzła. Dotyczyć będą kierowców jadących od Katowic w kierunku Tychów, Bielska-Białej i Cieszyna.

W czwartek 18 maja br., został otwarty zjazd z drogi S1 na A4 dla kierowców jadących od strony Łodzi w kierunku Katowic. Tym samym prace remontowe na węźle Brzęczkowice wchodzą w kolejny etap - od 22 maja br. zostanie zamknięty zjazd z autostrady A4 na drogę S1 dla podróżujących od Katowic w kierunku Tychów, Bielska-Białej i Cieszyna. Objazd zostanie poprowadzony łącznicą Katowice-Łódź, a następnie z wykorzystaniem węzła Sosnowiec-Jęzor (koło Designer Outlet), skąd możliwy będzie powrót na drogę S1 w kierunku Cieszyna.

Zjazd z autostrady A4 na S1 w kierunku Cieszyna zostanie otwarty ok. 15 czerwca 2023 r.

Pracom remontowym na węźle Brzęczkowice towarzyszą ponadto następujące zmiany i oznaczenia nowej organizacji ruchu:

  • na jezdni w kierunku do Krakowa pod wiaduktem dwa zwężone pasy ruchu z ograniczeniem prędkości do 60 km/godz. Na łącznicy węzła relacji Łódź-Kraków (włączenie ruchu z drogi S1 na A4) ustawiony jest znak „STOP”,
  • na jezdni w kierunku do Katowic pod wiaduktem dwa zwężone pasy ruchu z ograniczeniem prędkości do 60 km/godz. Na łącznicy węzła relacji Cieszyn-Katowice (włączenie ruchu z drogi S1 na A4) ustawiony jest znak „STOP”,
  • na drodze S1, na jezdni w kierunku do Łodzi w rejonie wiaduktu nad A4 dwa zwężone pasy ruchu z ograniczeniem prędkości do 60 km/godz.

Szczegółowe informacje na temat terminów i lokalizacji zmian w organizacji ruchu są publikowane na stronie internetowej: www.ia4.pl, na twitter.com/A4KatKra oraz w Punktach Informacji Drogowej.

###

Informacje o SAM S.A.

Stalexport Autostrada Małopolska S.A. zarządza 60-kilometrowym odcinkiem autostrady A4 pomiędzy Katowicami a Krakowem. Jest to pierwsza pełnowartościowa tego typu droga w Polsce, wybudowana w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, jako inwestycja typu brownfield - na bazie drogi powstałej w latach 70. i 80. Stalexport Autostrada Małopolska S.A. uzyskała koncesję na jej przystosowanie do wymogów autostrady płatnej oraz eksploatację w 1997 roku. Wymagało to licznych inwestycji. Wszystkie projekty inwestycyjne, a także bieżące utrzymanie pasa drogowego finansowane są z przychodów z tytułu poboru opłat za przejazd odcinkiem koncesyjnym oraz kredytów pozyskanych z międzynarodowego konsorcjum bankowego. Projekt realizowany przez Stalexport Autostrada Małopolska S.A., w odróżnieniu od innych koncesji na zarządzanie autostradami płatnymi, nie obciąża Skarbu Państwa żadnymi zobowiązaniami. Spółka nie korzysta z żadnych dotacji, czy też gwarancji Skarbu Państwa.

Dodatkowych informacji udzieli:

Rafał Czechowski

Rzecznik prasowy SAM S.A.

e-mail: WYŚLIJ WIADOMOŚĆ

tel. 601 063 200